ErasmusPlus - Stop bullying
- Harmonogram aktivít
- STOP BULLYING: TAKE A STAND AND LEND A HAND - ZASTAV ŠIKANOVANIE: ZAUJMI POSTOJ A PODAJ POMOCNÚ RUKU! - Projektové aktivity sú zoskupené do štyroch fáz, nasledujú logicky po postupnom vzájomnom spoznávaní sa a vniknutí do témy projektu. - september 2017 - december 2017 - Prvé obdobie "Spoznávajme sa navzájom" obsahuje aktivity týkajúce sa poznania projektových partnerov a identifikácie zdrojov šikanovania: - A1 Prezentácia o nás - A1.1 Študentská výmena pohľadníc - A2 Vytvorenie „kútika“ pre Erasmus - A2.1 Logo contest - súťaž - A3 Dotazníky pre študentov, rodičov a učiteľov o hlavných príčinách šikanovania a vytváranie grafov: - A3.1 Zdravie (fyzické, psychologické poruchy, závislosť, formy zneužívania) - A3.2 Rodina (vzťah s rodičom, rozvod, jeden rodič, rodičia pracujúci v zahraničí) - A3.3 Priatelia (konflikty, problémy s komunikáciou a správaním, nedostatok priateľov, nevhodnosť skupiny priateľov) - A3.3 Škola (vzťah učiteľov, pevné pravidlá, rozmanitosť v triedach) - január 2018 - august 2018 - Druhé obdobie ”Vyjadrite svoje pocity” je zamerané na rozpoznávanie a vyjadrovanie emócií. Jednotlivé činnosti sú zamerané na: - • Rozvíjanie schopnosti rozpoznávania a vyjadrovania emócií - • Riešenie problémov, vyrovnávanie sa s emóciami - • Skúmanie, prezentácia reálnych situácií a hľadanie riešení 
 - Úlohy: - A4. Návrhy a práca na spoločných pracovných hárkoch a dotazníkoch o stereotypoch a predsudkoch. - A5. Vytvorenie blogu, v ktorom sa študenti zaoberajú týmito otázkami a problémami: - 1. riziká alkoholu, drog a závislosti od cigariet; - 2. ťažké životné situácie; - 3. vyjadrenie svojich pocitov; - 4. som aktívny a rešpektujúci občan; - 5. používanie sociálnych sietí: príležitosti a riziká. - A6. Študenti zhromaždia svoje vlastné skúsenosti v brožúre, do ktorej zaradia aj príbehy týkajúce sa problémov súvisiacich s otázkou: Ako byť súčasťou skupiny? - A7. Študenti napíšu krátke divadelné hry, do ktorých zakomponujú tému riešenia ťažkých životných situácií a prostredníctvom toho vyjadria aj vlastné pocity. - A8. Študenti jednotlivé divadelné hry zahrajú a vytvoria z nich krátke videospoty. - A9. Študenti vytvoria umelecké diela, obrazy a fotografie týkajúce sa problematiky šikanovania. - A10. Študenti napíšu texty piesní, respektíve vyberú piesne, ktoré im pomôžu vyjadriť emócie. Skladby budú prehrávané počas videokonferencií cez Skype. - september 2018 – marec 2019 - Tretie obdobie "Spolu je lepšie" bude mať za cieľ riešenie skupinových problémov, zatiaľ čo aktivity budú cielené na: interpretovanie vzorcov správania, vysvetľovanie takýchto vzorcov, navrhnutie "sprievodcu priateľstvom" a riešenie úloh v tímoch, identifikovanie a precvičovanie spolupráce. Podrobnejšie je možné tieto činnosti opísať takto: - A11. Vytvorenie oficiálneho sľubu proti šikanovaniu a organizácia súťaže, v rámci ktorej sa vyberie sľub, ktorý bude v súlade s logom projektu. - A12. Prednáška o budovaní sebaprijatia prostredníctvom pozitívneho „hovorenie o sebe“. Beseda so psychológom, špeciálnym pedagógom a členom policajného zboru (Bezpečná škola). - A13. Buď detektív! – touto aktivitou budeme pomáhať študentom porozumieť rôznym formám správania sa súvisiacim so šikanovaním, diskutovať a hľadať spôsoby, ako oznámiť šikanovanie, bojovať proti nemu a vytvárať preventívne opatrenia pred vznikom tohto problému. - Aktivity zamerané na empatiu: - A14. Pomenovanie pocitov: študenti budú klásť otázky o tom, ako by sa cítili v troch rôznych situáciách šikanovania: obeť, svedok, agresor. - A15. Odlišní a predsa rovnakí: diskusia o inakostiach, akými sa dospievajúci od seba vzájomne líšia. - A15.1. Pomoc iným, aby sa cítili lepšie, cítili sa jednotní: diskusia + hranie rolí. - A16. Skutky láskavosti: študenti majú premýšľať o tom, ako skutok láskavosti môže zabrániť šikanovaniu. - A16.1. Nástenný plagát vo forme stromu, na konáre ktorého každý študent zavesí popis svojho skutku láskavosti. - A17. Dobrodružstvo a pohyb: budovanie vzájomnej úcty a tolerancie prostredníctvom športu. - A17.1. "Všetci sme odlišní, všetci sme priatelia!" – rôzne aktivity - A18. Študenti organizujú výstavu s rôznymi umeleckými prácami. - A19. Študenti uvedú divadelné predstavenie a natočia ho. - A20. Študenti usporiadajú večierok pre celú komunitu školy (študenti, rodičia, pedagógovia), na ktorom predstavia divadelné hry a predstavia všetky projektové výstupy. - apríl 2019 - august 2019 - Štvrté obdobie: "Manažment triedy" - A21. Tematické hry zamerané na dobré správanie - A22. Zmeňme prestávku - A23. Podpísanie "Zmluvy o dobrom správaní sa" - A24. Monitoring vzťahu k škole, spolužiakom, učiteľom - A25. Vytváranie scén šikanovania na základe skúpsenosti a hľadanie riešení, východísk - A26. Analyzovanie rôznych prípadov šikanovania - A27. Vytvorenie návodu, ako sa vyhnúť šikanovaniu